Utbytesträff

Jag har snackat ihop mig med Matilda, och nästa vecka ska vi och två andra utbytesstudenter ta en fika inne i Uddevalla. Då Matilda är den ända jag vet härifrån (Den fina sidan av Sverige.) så kontaktade jag henne, hon kände dessutom två till i närheten som skulle åka, så vi tar en fika och pratar lite. Det känns väldigt kul att anordna något sådant själv också, inte genom organisationen, så det är något att se fram emot såhär innan jul. 
 
Har inte fått någon mer information om värdfamiljen, pratade dock med Carin idag, frågade henne vad man skulle göra om någon här hemma går bort. Hon sa då att man självklart fick åka hem, och man fick även åka tillbaka om man klarade det, det var bara en extra kostnad med flygbiljetterna. Så det var skönt att få det klart för sig också. Jag väntar himla otåligt på information om min värdfamilj, men får förvänta mig att jag får veta mer efter jul, så blir det som sagt en positiv överraskning. 
 
Förövrigt är det sista riktiga veckan i skolan för det här året, det känns himla skönt. Sedan är det ju bara endast en ynka termin kvar av hela grundskolan. Då är det bara att jobba gärnet av sig, så går det väl snabbt, snabbt till sommarlov och snabbt till England. 266 dagar kvar, det börjar gå neråt. Två månader kvar tills det är 200 dagar kvar, osv. 
 
Nu längtar jag iallafall ihjäl mig till jullov bara, är ju himla skoltrött nu, inte pepp på någonting förutom England. Äckligt väder är det också, slask. Usch och fy, inget för mig. Får ha mina små ensamma lussekattsfikor med en kopp te varje dag när jag kommer hem, så blir man lite positiv. 
 
10 dagar kvar till jullov.
14 dagar kvar till julafton.
27 dagar kvar till det nya Teen Wolf avsnittet.
44 dagar kvar till jag fyller 16.
81 dagar kvar till jag åker till Schladming. 
182 dagar kvar till sommarlov.
184 dagar kvar till One Direction's konsert.
266 dagar kvar till England. 
 
 
 
Hade också på mig en jacka med en haj på idag, rätt så bra. Trevlig tisdag. 

Kommentarer
Matilda säger:

Är det verkligen bara 27 dagar kvar till Teen Wolf ? :D detta gjorde min dag :D

Svar: Jag vet! Ingen tid alls! :D
Fanny Lindqvist

2013-12-10 | 22:04:24
Bloggadress: http://matildaintheusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback