Packproblem.

Jag kan kalla mig själv en stolt packoptimist. Jag packar ALLTID för mycket kläder när jag ska någonstans. Det här med att packa med sig kläder för ett år kanske inte är det bästa alternativet för mig. Jag håller på att skriva en liten packlista till mig själv och när jag ser att det står "skor x10" så tänker jag att det måste vara något allvarligt fel på mig. Jag är så fruktansvärt värdelös på att packa. Om det är något man klarar sig med två av, så tar jag gärna tredubbelt så mycket med mig, man måste ju vara på den säkra sidan.
Håller även på att skriva en lista med presenter, saker som behövs införskaffas, saker som behövs skickas, vilka som ska komma på min avskedsmiddag och vad för mat man ska bjuda på. Jag har tidigare pratat om min egenskrivna (och översatta) lilla kokbok. Det har inte gått så långt framåt sedan jag sist gång skrev om detta. Mamma kom även med förslaget med en engelsk bok om lilla västkusten som jag bor på. Sedan ska jag även ta med mig en kalles kaviar-tub så dom får smaka på något riktigt svenskt. Själv tycker jag att dalahästar är extremt fula, så det får dom tyvärr inte. Har även tänkt på något älgigt, då dom är lite småsvenska. 
 
Det som måste införskaffas innan jag åker är;
- Dator
- VISA-kort + ICA-banken kort
- 1 par jeans
- Bild på Bosse, Bäbis och Bruno (BBB) 
- X antal adaptrar 
 
Sitter även och kollar på flygresor den 27:e Augusti till London. Funderar på om jag ska ta en dyrare biljett så jag kan ta med mig två par resväskor, med tanke på min stora packkunskap. Något som jag har glömt att berätta är att Carin ringde mig i Onsdags. Jag satt i bilen påväg till Italien och sov med hög musik, så vaknade jag av att hon ringde mig. Så jag svarade helt yrvaken, värdfamiljen hade tydligen en fråga. Dom undrade om jag åt mjölk- och äggprodukter, imed att jag är vegetarian. (Vilket jag gör). Det hon visste var att dom tydligen gillade att jaga och fiska. Dom skulle höra av sig nu efter påskhelgen, så kanske får dom nu i veckan som kommer eller nästa vecka. 
 
Kom hem från Schweiz i fredags, fick vänta lite längre på planet i Berlin då vi var tvugna at vänta in andra passagerare från andra plan. Sedan kom aldrig väskorna, så där stod vi och väntade i en halvtimme. Tillslut kom dom dock. Jobbade i lördags och igår, fick jobba över en timme i lördags och igår var det bara segt. Så resultatet för idag var att sova så mycket som jag kunde. Ska strax åka och boxas med mor min. 
Det tog inte så lång tid från det att jag kom hem till att jag bokade en ny flygbiljett. Ska ju till Weidring, Österrike sista helgen i Maj på dop för lilla Svea. Där kan dom tydligen ingen engelska över huvudtaget, så vi får de hur det går. Nästa helg ska jag och hela tjocka skånesläkten till Gränna på släktträff, mys. Helgen den 24-25 Maj är det ju avreseläger i Malmö. Så den ända helgen jag är hemma i Maj är under mammas födelsedag, fast då måste jag jobba då jag måste byta massa tider för Österrike och Gränna. Men det är ändå skönt att ha massa saker att göra, för då har man inte lika mycket tid att ligga hemma och fundera och analysera onödiga saker. Mindre än två månader kvar till sommarlov också, så det gör inte saken sämre.
Har förövrigt levt i förenkelse under hela dagen, för jag vill verkligen inte gå till skolan imorgon. Nu ska jag gå ner och byta om!
 
 
Trevlig måndag vänner!
 

Kommentarer
Lina säger:

Åh, känner precis likadant inför packningen! Lär garanterat inte kunna hålla mig till en väska när jag åker(till USA i höst hehe). Så, I feel you. Jättekul med värdfamiljen också förresten, hoppas du får den snart :D

2014-04-27 | 22:27:19
Bloggadress: http://usalina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback