The Exchange Challenge

Jag har bestämt mig för att göra den sk. "exchange challenge". Själv tycker jag att namnet är väldigt fult, men det är inte något som jag kan bestämma. 
 
Vilket land ska du åka till?
England
 
Vilken organisation åker du med?
Into Education Sweden. Partnerorganisationen är Into Education UK.
 
Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Jag har då redan blivit placerad, vilket jag är himla glad över. Jag har blivit placerad i Yorkshire, lite längre norr ut i landet. Det är en positiv känsla när man vet att familjerna väljer studenten själva, man känner sig lite speciell. 
 
Har du fått familj eller gjort stat- / regionsval?
Jag gjorde ett regionsval, jag önskade i Yorkshire och Cheshire. Har då fått en familj i Yorkshire, tyvärr har jag inte fått några kontaktuppgifter ännu, då Into ville ha alla OK med skolan först. 
 
Kommer du åka på något förberedelseläger? 
Jag ska till London i fyra dagar innan jag tar tåget till Yorkshire. Detta ska bli himla mysigt då det finns tid till shopping, turista och hitta nya vänner som delar samma upplevelse!
 
Vad ser du mest fram emot?
Jag ser fram emot att upptäcka något nytt. Jag är så trött på Sverige och Stenungsund nu. Jag behöver släppa mina vingar fria, jag vill stå på mina egna ben och kunna ta hand om mig själv. Sedan att utveckla mitt engelska språk, kommer säkerligen börja prata en helt annan engelsk dialekt. Sedan alla nya vänner, nya erfarenheter och nya rutiner. Allt nytt, det kommer säkerligen bli en liten chock för mig. Men det är något man måste lära sig att göra. 
 
Vad fruktar du mest?
Jag kan inte säga att jag fruktar så mycket. Jag kan inte frukta hemlängtan, för det är något jag vet att jag kommer få. Jag kommer sakna mina katter, min hund, mamma, pappa, hela familjen. Man kommer sakna tryggheten. Men jag har förstått rätt så tidigt att jag kommer få hemlängtan, så jag är inte rädd för det. Samtidigt så har jag inte förstått att jag faktiskt ska åka, så jag tror knappt på mig själv när jag säger det högt. 
Något som kan oroa en är ju om man inte klickar med värdfamiljen, men jag litar på Into och dom säger att man får chansen att byta värdfamilj om det inte känns bra. 
 
Vill du prova någon ny sport?
Det är inte något jag har tänkt på så mycket. Jag gillar mitt gym. Det hade vart roligt att testa på Lacrosse eller liknande, men min bollkänsla är inte den bästa. Om jag ska vara ärlig gör jag alla en tjänst om jag stannar på gymmet!
 
Vad kommer du sakna mest?
Min säng och min favoritkudde. (Bortsett från familjen då.) Jag funderar på om jag ska ta med mig kudden till England faktiskt. Jag kan inte säga att jag kommer sakna komunaltrafiken så fruktansvärt mycket, då västtrafik är något av det värsta jag varit med om. Jag kommer sakna min frisör som gör mitt hår lika bra varje gång. Min gaderob, bara för att den är så stor och hallon-saltlakrits glass. 
 
I England, kommer du åka på någon resa arrangerad av organisationen?
Ja! Into arrangerar resa till både Dublin och Edinburgh, jag ska åka på båda om det inte kommer något annat ivägen. 
 
Namnge tre platser som du om du fick önska skulle vilja besöka i ditt land:
Isle of White, Staithes och Birmingham
 
 
Tror du att det kommer att bli ett bra år?
Absolut! Det blir vad man gör det till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback