Jag är femt, nej förlåt. sexton år.

Idag är jag 16 år idag... What? Har inte varit alls så spänd jag trodde jag skulle vara. Det bästa på min dag var att jag fick avokado, mango och nypressad apelsinjuice till frukost. Självklart fick jag fina saker också, men det kanske är som dom säger; det är inte kul när man blir äldre. Nu är jag dock inte gammal, jag är 16, men jag får övningsköra och gå på krogen i Österrike. 16 och 17 känns som så onödiga åldrar. Man får knappt göra någonting, man är för ung för att köra bil helt själv, gå ut här i Sverige och köpa saker på nätet. Samtidigt som det känns som om man är för gammal för att göra saker man gjorde när man var yngre, såsom köra moppe och bara springa runt & vara jobbig. 
MEN, nu är det 2014, det året jag åker, jag är 16, så gammal som jag kommer vara när jag åker. Det är en milstolpe som jag nått. En punkt struken på listan, bara några kvar. 
 
Jag har iallafall fått lite fina presenter, en jacka, träningsbyxor, en hårblås och ett linne av mamma och pappa. Sedan har jag även fått två arband, pengar till Schweiz och presentkort på Shelta av farmor och farfar. Är hos dom nu och har precis ätit räkmacka, druckit lite te och sovit. Om sisådär en halvtimme åker jag till kungälv för att sitta på kurs i 3,5h. Dom sjöng även för mig i skolan, två gånger (!!!!). Blev både på svenska och franska, blir lika generad varje år och lär föralltid bli. Men jag har himla fina vänner som jag är väldigt glad över att jag har. 
 
Så ikväll när jag kommer hem ska jag beställa ett par dödligt snygga skor, äta mango och även beställa hem Nellies present. Hon fyller ju år imorgon, vilket jag tycker är lite komiskt. Men det tycker säkert inte ni.
Igår var jag hemma hos Emma, vi gjorde tårta, pratade och pluggade. En riktigt produktiv dag om jag får säga det själv.
 
Osäker 16-åring.
Fick ta ett filter och le lite.
Nu hände något.
Åhnej.
Le som om ingenting har hänt.
Nuså, nu löste det sig. Lite...
Någon kollade på mig, och jag ser ut som en groda ur denna vinkeln. Hejdå.
 
Trevlig torsdag vänner!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback