Spännande?

Jag vill sätta mig ner och skriva något riktigt spännande eller viktigt. Kanske för att jag måste plugga till mitt förhör imorgon, eller att jag måste plugga till mitt matteprov på torsdag, eller att jag måste ta igen det jag missade i fredags när jag var hemma, eller för att jag vet att det är skola imorgon. Jag har iallafall bara en hel vecka kvar i skolan innan jag åker till Schweitz. Det är snart mindre än 200 dagar kvar tills jag åker till England. Det är nästan exakt sju månader kvar. Det är inte alls mycket, egentligen. Men när man är lilla jag och sitter och tänker på en massa saker så går tiden inte direkt snabbare. Min kusin sa i helgen att vårterminen i nian går skitsnabbt, men jag vet inte om jag vågar tro på det. Tänk om den inte gör det och jag bara blir besviken? 
Idag har jag iallafall varit i stan med My, vi hade allmänt mys och gick runt och pratade massa. Kollade i butiker men hittade inget som fångade ögat direkt. Jag har även beställt hem ett par skor, ska beställa ett par till i veckan. Jag har tänkt, och kommit fram till att det är bäst om man köper alla tråkigt dyra saker innan man åker. Dels för att jag inte kommer ha råd till det, sedan så är det alltid kul med ett nytt par skor. Jag försöker komma på lösningar som gör det så lätt för mig själv som möjligt. Samma med jackor, det är tråkigt dyrt att köpa, mycket bättre att köpa det här hemma. 
 
Nackdelen just nu är att det jag skrivit om varken är spännande eller viktigt. Det är bara saker som förenklar det hela för mig lite mer. Samtidigt så är det jätteonödigt, för det är människor som inte bryr sig ett dugg om detta. Jag tror bara att det är jag. 
 
En positiv sak som jag såg nu i helgen var att Ed Sheeran har konsert i Leeds, Manchester och Newcastle - alla städer nära mig! Leeds ligger ju i Yorkshire, sedan är Manchester och Newcastle inte långt ifrån. Skulle vara himla kul att uppleva min kung på hemmaplan. Det är något jag får lägga på listan med saker som jag vill prata med familjen om, den listan är just nu oändlig. Om jag inte skrivit något om det i framtiden, får ni gärna påminna mig. 
 
 
 
 
Resultatet av pluggpress blev ett inlägg som inte har någon mening. Men det tog en timma, nu ska jag hitta andra ursäkter till att inte plugga. 
 
Trevlig söndag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback