Längesedan nu

Detta inlägget kommer jag skriva på svenska, varför vet jag inte riktigt. Anledningarna till att jag inte har skrivit på ett bra tag är många, jag har haft fullt upp i skolan, haft min första släng av hemlängtan samt mycket annat. I skolan har det blivit lite förändringar, då matte och biologi A-levels var alldeles för svårt för mig så var jag tvungen att byta ut dom. Detta gjorde mig himla besviken, då jag verkligen ville läsa dom och inte behöva gå om ett år hemma. Men nu blir det så ändå, men jag har det himla bra här så att det gör inte så mycket. Så nu har jag endast tre ämnen, vilket ger mig lite mer tid under dagen i skolan så jag kan plugga en del där. Jag läser drama, photography och travel & tourism. Jag tycker draman är väldigt rolig, lite tråkigt att jag inte tog upp det något när jag var hemma. Vi ska ha två pjäser, en med varje lärare, vilket jag ser fram emot jättemycket. Är dock lite nervös då jag aldrig gjort något sånt här innan. I fredags fick jag lite feedback om mitt arbete av Mr. Clark, min ena lärare i min travel-class. Där planerar vi en short-haul trip och en long-haul. Vi fick välja helt själva, så jag valde Göteborg! Lite kul att mina vänner får se hur det ser ut hemma i goda gamla Sverige.
 
Feedbacken var förresten positiv, vilket kändes jättekul! Jag kan göra ett inlägg om hur min skoldag ser ut någon annan dag, då jag känner att jag verkligen behöver komma igång med uppdateringen för min kära familj och mina älskade vänner i Sverige. (Förutom min faster i Schweiz och mina vänner som är borta på sina egna små utbytesår.)
Har i veckan var helt sjukt sjuk (haha). Feber, noll röst och förkyld. En hederlig influensa. Så jag var hemma i Tisdags, gick på en lektion i Onsdags, hemma hela Torsdagen. När jag kom till skolan igår så pratade jag i evigheter. Jag är inte bra på att vara tyst allt för länge.
Min vardag börjar sakta men säkert komma till rätta. Klockan ringer sju varje morgon, går inte upp förens kvart över sju. Sminkar mig, fixar håret, klär på mig, går ner och äter frukost (vilket består av burkyoghurt och en skivad grön banan i), går upp, borstar tänder, kollar väskan, deoderant, parfym, möter Britt, går till Emily sen går vi den sista biten tillsammans till skolan. Det är en vanligt morgon för mig. Men kommer som sagt förklara en hel dag mer exakt inom en snar framtid. 
Vänner har jag faktiskt skaffat, känns himla bra. Är inte ensam längre. (Ja!!!!!) Min engelska blir sakta men säkert bättre, har äntligen vant mig vid endast engelska. 
 
Idag har jag gjort ingenting alls, imorgon ska jag och Luna från Tyskland åka till Hull. Hon måste köpa en födelsedagspresent till sin kompis, så jag ställde upp med att åka med då jag inte har varit där än. Får passa på att leta efter något fint. 
"Superb"
At the duck pond feeding the ducks, like weeks ago.
Emilypemily. What a beauty.
My favorite waterbottle.
Poptarts!!!
Me and Sarah on a walk in Naff, turn your heads. 
I skyped with my dog. 
You know when you are on an exchange year, you're healthy aaaaaall the time. Almost. 
Birthdaylunch for Bente!
Luna, me, Bente and Karen!
Luna and I, we like to eat.
My folder for photography!
Got a swedish delvery with a lot of healty things. 
10kg...
I love this cat. 
She is the best. 
 
Nu har jag faktiskt äntligen tagit mig tiden att skriva detta, så jag kommer inte skriva något mer just i detta inlägg. Är himla trött och kall om händerna, så måste ta ner dom under täcket.
Puss och godnatt mina kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback