Bloggaren No.1

Jag har insett att jag inte är så bra på att blogga. Saken är den att jag är inte jätteupptagen med läxor osånt heller, jag är bara rent ut sagt lat. Dom senaste månaderna har inte vart något jättespännande heller för den delen, förutom att jag åkte till Edinburgh med andra into-studenter. Träffade norrmännen igen som jag inte sett på 6 månader, vilket var ytterst trevligt. Träffade även på några Finnar och Schweizare. Dom skrattade åt hur jag pratade, för jag pratar tydligen lite för mycket Yorkshire för dom. Dom bor nere i Kent allihopa, vissa av dom går på samma skola. Dom pratar inte riktigt så som dom gör här. Imed att jag hade ett rätt så negativt, vilket var ren sarkasm, så tänkte jag skriva lite om sakerna jag faktiskt gillar. Jag kan börja med att säga att Driffield inte är det mest spännande stället att bo och leva i, so det finns inte så mycket positivt om det. Vissa människor är väldigt snälla och jag har träffat massvis med vänner, men det är så mycket man kan rädda Driffield. Det är väldigt litet, mycket mindre än Stenungsund. För er som vet, så är det typ som Tjörn invånarmässigt, men som Svenshögen storleksmässigt. Ni förstår... Men, det är så mycket mer än bara Driffield här. Har besökt ställen som jag aldrig skulle sett om jag bodde nere i södra England. Men det är lika bra att starta denna lilla lista nu. 
 
  • Mat är jättebilligt, dom har alltid massa erbjudanden på Tesco's. Love it. 
  • York, ett av dom finaste ställerna på denna jord. När min tandläkare hade en historielektion med mig när han undersökte min mun, pratade han om vikingar från Sverige, Norge & Danmark som invaderade hela bältet från Bridlington och västerut. York var deras lilla högkvarter. Underbar stad. 
     
  • Har även vart i Leeds. Det var mest för shopping efter jul, men det lilla jag såg var himla fint. Fick ingen historielektion om Leeds av tandläkaren så har inget spännande att berätta om det mer än att Amy blev väldigt irriterad på mig när vi shoppade. 
  • Jag och Amy gick och kollade på Charlie Simpson i York i slutet av Januari! Eftersom jag är en sådan underbar vän så köpte jag biljetter till hans gig där. Vi stod utanför och köade i 2,5 timme i världens kyla för att sedan stå precis i mitten allra längst fram. Så det var värt det. Vi väntade även i världens kyla efterråt för att träffa honom, han kom ut fem minuter innan bussen gick så vi tog kort och sa att vi var tvungna att gå nu så sprang vi iväg. Det var himla roligt. Tog även en bild på när Amy sov för jag kunde inte sova. 
    Man kan tillochmed se oss därifrån. 
  • Tuna Sweetcorn. Behöver jag ens säga mer. Den blandningen ihop är oslagbar, det låter väldigt äcklig på svenska. Tonfisk majs. Men det är helt enkelt en tonfiskröra med majs i. Underbart. Men såklart ska det förstöras när man säger det på Svenska för majs är världens fulaste ord. 
  • Jag gillar faktiskt att dom kör på vänster sida av vägen, det vaar annorlunda att sitta på vänster sida utan att faktiskt köra bilen i början. Men nu gillar jag det. Lär vara dösvårt att börja övningsköra i Sverige igen. 
  • Jag älskar att prata engelska. Det är underbart, jag älskar att jag pratar den engelskan jag pratar. Om jag hade åkt till USA hade jag haft en annan dialekt, som jag inte ens ville ha från första början. Jag älskar hur dom pratar här. Många av mina vänner i Sverige tycker att dom pratar fult här, men det är bara underbart. Har kommit till det stadiet där dom inte hör att jag kommer från Sverige längre, vilket är ett stort steg som jag är väldigt stolt över. 
  • Edinburgh är en av dom finaste och bästa städerna jag någonsin besökt. Underbart. 
  • Deras pizzor här är faktiskt jättegoda. Dom är tjockare än svenska pizzor, jag gillar det. 
  • Alla lektioner är lika långa, det är inte som i Sverige när man kan ha 3-timmars lektioner. 
  • Musikprogrammen här är himla bra. The X-factor när det gick i höstas och The Voice nu, har inte missat ett ända avsnitt... 
  • Custard. Behöver inte ens säga något mer. 
  • Creme Eggs, full stop. 
  • Om man ska åka en längre distans med tåg, så är det jättebilligt. En enkelbiljett till London kostar bara £15, då tar tågresan över tre timmar. 
  • Taxi är himla billigt det med. 
  • Jag älskar att jag bor nära Doncaster, för jag och Emily ska gå och kolla på en fotbollsmatch där och min inre tönt kommer ut för Louis Tomlinson ska spela och jag är jättespänd. 
  • Bussarna har två våningar även här, det är inte bara i London!!!!!!!
  • Två veckor påsklov, underbart. 
 
Förövrigt har jag legat hemma med lunginflammation sedan i tisdags och hostat massa gos. Det är skola igen imorgon och jag vet inte hur pigg jag kommer vara imed att det kommer vara omöjligt att sova. Tre veckor kvar till påsklov, sedan påsklov i två veckor, därefter är det endast fyra veckor kvar tills Study Leave. Förmodligen kommer min kära lilla mor hit i slutet av året och hälsar på så åker vi hem tillsammans. Jag utnyttjar henne för packhjälp och draghjälp av väskor fast det vet hon inte. Jag kommer förmodligen åka hem den 19 Maj om mor kommer eller 16 om jag åker ensam. Detta betyder att jag kommer ha ett himla långt sommarlov. Och om mor kommer så ska vi spendera några dagar i London tillsammans, ha lite mystid ihop. Sedan ska jag åka tillbaka till Sverige och äta min kroppsvikt i räkor, hönökaka, hushållsost, bregott, vaniljyoghurt, hallon och saltlakrits-glass samt mammas sallad. Jag kommer även vara hemma vid Veronica Maggio's konsert, så jag ska gå på den.
 
Det är konstigt hur snabbt min tid här har gått, jag vet inte riktigt vart den tagit vägen. Ska försöka ta vara på den korta tid jag faktiskt har kvar här och ska försöka upptäcka så mycket som möjligt innan jag åker tillbaka. Men jag har hittat vänner för livet, en engelsk familj och underbara människor. Det har vart ett fantastiskt år. Även fast jag har blivit tjock. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback