Jobb

Ja, som sagt så ska jag jobba hela sommaren. Och den fråga dök upp i mitt huvud; hur länge ska jag jobba i sommar?! Så nu i veckan tog jag tillfället i akt och mailade Karin just denna frågan. Jag frågade när flygbiljetterna skulle bokas osv. Det är ju inte än på ett tag, det blir efter nyår någon gång tror jag, och hon visste inte riktigt när orentationcampet skulle börja heller. Men hon trodde ungefär fram till 20 augusti. Så då kommer jag självklart göra det så har jag två veckor kvar hemma. Så häromdagen, kom jag och tänka på ännu en sak. Jag kommer vara helt ensam dom två veckorna. Alla mina vänner har börjat skolan, varken mamma eller pappa har semester. Så jag kommer var helt ensam med en stor resväska i två veckor. 
Då är det väl lika bra att jobba? Eller vill man tillbringa sina sista dagar hemma i sängen? Ni som har varit iväg, eller är, hur har ni gjort vid dessa tillfällen?
 
Annars så har det inte hänt något alls de senaste dagarna. Jag har kommit på att jag inte uppdaterar om något vettigt egentligen, inga nyheter från INTO eller någonting. Bara massa onödiga tankar. Samtidigt så har jag ju denna bloggen för att kunna lätta på mina tankar när jag inte riktigt kan uttrycka mig i tal, så jag gör det i skrift istället. Sedan så vill jag även ha detta att kolla tillbaka på, när jag väl är i England så kollar jag kanske tillbaka och tycker att jag ver helt dum i huvudet. När mina framtida vänner i England läser detta, så kanske dom kommer skratta åt mig? 
Jag kan ha rätt så mycket förutfattade meningar om allting, just för att jag gillar att ha kontroll över saker och ting. Så det är väl därför jag gör mina egna små framtidsversioner av vad som kommer att hända. Jag dör av längtan till att träffa min värdfamilj när dom möter mig vid tåg/buss-stationen. Bara till våren då jag kommer få reda på min värdfamilj, ha första kontakten. Då jag vill att det ska hända nu, så har jag massa framtidsvisioner i mitt huvud. 
 
Under helgen har jag inte gjort så farligt mycket, förutom igår natt då det var 1DDay. Så jag och två av mina vänner köpte ett kilo godis och massa annat gott och tillbringade våra ögon framför en liten dator i 7,5 timme fyllt med bara One Direction. Trevligt måste jag säga. I veckan så ska jag fixa lite skolarbeten och träna om min hals tillåter. 
 
Nu ska jag sluta skriva detta inlägg, då jag har kommit fram till att jag är mästare på att byta ämnen, hejdå!
 
I quite fancy picture from this summer will do good before I publish this. 
 
Like I've said I'm going to work this entire summer. And then a question popped up in my head; For how long am I gonna work this summer?! So I sent an email to Karin and asked her about what she thought about that. She didn't really know yet, because they haven't got an exact date for the orentation camp. But she thought that I could work until the 20th of august or something like that, so I can spend the last two weeks at home. And the other day, a new thought popped up in my mind. I'm gonna be completley alone during those two weeks. All of my friends have started school, and mum and dad are working. So I'm going to be alone during two weeks with a big empyt suitcase. 
Why can't I just work the entire time until I leave then? Or maybe it's just nicer to spend everyday in my bed? You guys that have been in that position, how did you do? 
 
During the last couple of days, nothing big have happen. I've realised that I don't update about something intresting aswell. No news from INTO. Just a bunch of unnecesary thoughts. But on the other hand, I created this blog so I could let some things out of my mind when I can't express myself vurble, so it's easier for me to do it by writing. And then I want to look back at this, while I'm beeing in England, maybe I'm gonna sit there and laugh at everything I'm writing now. When my future friends reads this, are they gonna laugh? 
I've got alot of preconceived opinions about everything, just because I like to have the control of everything around me. So maybe that's why I do all my 'futurevisions' about what's going to happen. I'm dying just because I want to meet my host family when they picking me up at the train/bus-station. And to the spring, I'm going to know who they are. When you contact them the first time, I want that day to come, now. 
 
During the weekend, I haven't done much. Except yesterday when it was 1DDay. Me and two friends of mine bought like a kilo of candy and alot of other unhealthy things. We spent our eyes by a little computer in 7,5 hours, filled with just One Direction. Very nice I have to say. The week that we have in front of us, I'm going to work on some projects and maybe hit the gym if I feel a little bit better. 
 
I'm going to stop write this entry now, because I've come up to that I'm the master of changing subjects, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback