Årsresumé - 2013

 
Januari

Jag bestämde mig klockan 9 på nyårsdagens morgon att ta tåget till Karlstad där pappa skulle hämta mig så jag kunde vara i Branäs i 1,5 dag. Jag fyllde 15 och var supernöjd över att jag bara hade halva högstadiet kvar. Jag var precis nyutkommen från sjukhuset och allmänt nöjd. August och Nellie fyllde också 15. Jag hade inte en tanke på att jag skulle till England. Jag och Nellie gick på moppekurs, vi gick ner till snusboa för att köpa röda polly och Red Bull varje rast. Då jag inte har ett bra minne då jag ska komma på saker, så kommer jag inte på så mycket mer än att det var kallt och jag ville ha sommar. 
 
 
Februari
 
Jag tog navelpiercing, färgade blond dip dye och screenshotade många roliga bilder på min telefon. Jag och Nellie åkte till Branäs på sportlovet och var jättesjuka, vi åt massvis med apelsiner och åkte lite skidor. Jag tog onödigt mycket selfies i skidliften och tog kort på en jättesnygg kille i smyg inne på en resturang. Jag och My åkte buss till Rönnäng och tillbaka för vi tyckte det var roligt. Sanna fyllde 15 och det firade vi med massa fina vänner, tog kort på när My dammsög under hennes säng medans hon låg på golvet.
Vi köpte en ny katt, Bosse, då vi fick avliva Sid i December 2012. Pluggade till ett fysikprov. Hittade även det roliga med att göra dubbelhaka, som håller i sig än idag. 
 
 
Mars
 
Flyttade in i nya huset och fick min älskade säng. Gjorde gipsmasker av våra ansikten på bilden i skolan, tog massa bilder under tiden. Samma dag fick jag min älskade moppen, Kamilla. Kollade på när Nellie dansade då jag var sjuk, hade även extremt skoskav så jag trodde jag skulle avliva. Drack mycket kaffe, jag, Alva och Johanna vandaliserade en Mc Donalds bricka. Åkte till Österrike, åkte skidor, gick på aprés ski och dregglad efter skidguiden Snygg-Jakob. Åt mycket Österikisk choklad. Jag och My åkte till Danmark över dagen och kollade på Rödspätte cup, tog mycket fula bilder på färgan hem. 
 
 
April
 
Kommer inte ihåg så mycket från denna månaden, då den känns himla onödig för mig. Tog iallafall en ny profilbild, tog massa selfies. Praktiserade på Almö Livs och klarade moppeprovet efter många om och men. Såg, för mig, det första Teen Wolf avsnittet någonsin och blev fast. Hade middag med mina vänner och Bosse. Tog kort på när Bosse hoppade högt och det såg himla trevligt ut. Fick även mitt första A någonsin och grät iprincip av glädje. Linus, Christian och August dansade himla fint på öppen scen. 
 
 
Maj
 
Började månaden med släktträff på Ullared med hela tjocka skånesläkten. Skaffade en till katt, Lassen. Jag gillade honom i början men slutade efter ett tag. Sparade massa One Direction bilder och grät över dom för att Jessica var på deras konsert. Jag gick som sminkmodell för min kompis som läser Stylist på gymnasiet. Hade gröna ögonbryn och skulle gå på ett podie i skyhöga klackar framför massa människor, var livrädd. Hittade bilder från när jag var liten, jag var väldigt tjock. 
 
 
Juni
 
Var med mycket vänner, slutade åttan och åkte till Spanien med familjen och My. Där åt vi massa god mat, badade, solade och hade det gos. Blev ledsen för att My blev väldigt mycket brunare än jag. Fick även ett sista-minuten-sommarjobb på Almö Livs, blev svinglad. Två dagar efter Spanien jobbade jag min första dag. Resten av Juni bestod endast av jobb och sparade även här, massa one direction bilder. Helt onödigt egentligen. 
 
 
Juli
 
Började månaden med även jobb här. Gick på personalfest och hade väldigt trevligt. Var på Gothia med My, vi åkte till några kompisar som jobbade i en kiosk på en skola. Vi träffade massa tyskar som luktade svett. Umgicks mycket med My, Alva och Sophie. Var i Svanesund med massa mysiga människor. Massa mysiga sommarkvällar. Jobbade även mycket emellan. One directions nya musikvideo kom ut och jag satt och kollade på den 100 gånger om. 
 
 
Augusti
 
Jag jobbade nästan bara framtills skolan började. Umgicks med de vanliga gamla bruttorna. Sanna och Jessica sov över och vi spillde smoothie i hela köket. Jag och My åkte till Stockholm sista helgen innan skolan började. Vi shoppade och myste runt i Stockholm. Skolan började såsmåningom och sov över med My hela tiden. Här började tankarna om att åka på utbytesår 2014 istället för 2015 upp. 
 
 
September

Med en snabb överläggning med mamma och pappa, bestämdes det att jag skulle åka 2014. Jag bokade massvis med intervjuer, men efter några om och men blev det into med en bra känsla i magen. Innan all denna hysteri så sov bruttorna över, vi såg en älg utanför mitt köksfönster. Vi hade våran sk. "bokningsfest" inför Österrike-resan 2014. Bokade biljetter till One Directions konsert på Friends Arena den 13:e juni 2014. 
 
 
Oktober
 
Denna månad måste vart konstig för mig, kommer inte ihåg någonting, förutom London. Det är nog för att London var det bästa som någonsin hänt mig. Shoppade upp alla mina ägda pengar. Var även förvånad över hur varmt det var i London. Höll på med mina ansökningshandlingar och fick tillslut in dom. I början av oktober tog jag även massa kort med Emma till ansökningshandlingarna, i mitt nyfärgade hår. 
 
 
November
 
Månaden började med att jag var ledsen för att jag precis kommit hem från älskade London. Jag var allmänt skoltrött och ville ingenting. 1DDay kom äntligen, jag, Sanna och Jessica var hemma hos mig med mängder av godis och annat gott och kollade konstant i näst intill 8 timmar. Bästa jag sett i hela mitt liv. Sedan släpptes One Directions nya album Midnight Memories, detta var det ända jag lyssnade på. (Kan även säga att hela deras album är på min egen top list på Spotify än idag.) Tog fina dubbelhakebilder med min mamma. Fick även min nya älskade telefon. Fick avliva Lasse då han var dum i huvudet och inte växte. (Förlåt för hårda ord mamma.)
 
 
December
 
En skoltrött månad, utan julkänsla. Massa lucia-övningar. Självaste Lucia var och jag hade himla massa stearin i håret mitt. Fick reda på att en familj valt mig (!!!!!!). Fick våran nya katt, namnlös än idag. Vi gjorde massa volter i gymnastiken, sådant som jag verkligen inte kan. Julafton kom upp, firade med familjen och hade det allmänt gosigt. Spenderade mycket tid med pappa i mellandagarna. My fyllde 15 (28:e december, minis.), detta firades med en mysig pizzakväll med massa fina flickor. Kvällen slutade med My i extrem mensvärk medans jag, Sanna, Jossan och Elin var uppe och pratade hela natten. Efter detta var det nyår, hade middag med bruttorna. Drog sedan till Fanny och firade in nyåret där. Klockan halv fyra mitt i natten bestämde jag mig för att jag skulle sova hemma, tog då en en-timmes promenad hem. Men det hör inte hit, för då var det januari och 2014. 
 
 
______________________________________________________________________________________________


En kort resumé av mitt 2013. Massa onödiga fakta. Nu när alla rutiner kommer tillbaka till sitt rätta jag igen så kommer även jag fixa riktiga inlägg, hoppas även på information om värdfamiljen snart.
 
Trevlig månadag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback