Driffield

Jag kommer bo i den lilla staden Driffield som ligger i east Yorkshire. Det kallas också Great Driffield, det bor runt 13.000 invånare i staden. Det är lokaliserat mellan de lite större städerna Bridlington, Beverly och York. Det finns ett litet sjukhus, polis- och ambulansstation. Det finns flera kyrkor, varav All Saints Church är den största. Det finns ett stort sportcenter som ligger precis bredvid skolan jag ska gå på, Driffield School. Där kan man gå med så man får fri träning. Det tar ca. 15 minuter med tåg från Driffield till Brdlington. 
I söndags skypeade jag även med min kontaktperson som jag ska ha i England. Hon bor ungefär 5 minuter gångavstånd från där jag ska bo. Hon har för tillfället en utbytesstudent från Schweiz hos sig nu, så vi håller kontakten och hon skickar massa bilder runt om i stan. Hon är jättetrevlig och vi kommer hålla kontakten under tiden jag är borta. 
Jag väntar fortfarande på svar från Dawn, men fick endast mail till hennes arbete, då det var Bank-holiday igår så kanske hon inte sett mailet. Jag som är världens otåligaste kryper på väggarna och uppdaterar mailen tre gånger i minuten. 
Capital of the Wolds. 
 
Flygbild över Driffield. 
 
Skolans märke. 
 
Lite små gator och hörn. 
 
Går en liten flod igenom staden. 
 
Sattelit bild över Driffield, det finns mindre byar i närheten. 
 
Tror att detta är mitt hus, om det inte är det så ligger det i närheten. Det spelar kanske inte så stor roll, då alla hus är av tegel. Jag kommer gå vilse... 
 
Bilder på Driffield School & Sixth Form som jag ska gå på. Jag kommer då gå på Sixth Form, där man inte behöver skoluniform. 
 
Lite skärmdumpar och bilder från Google, hoppas att få bättre bilder snart! 
 
Nu har jag även lämnat in min himla sega dator till skolan och fått en lånedator resten av terminen, vilket behövdes! Mina ögon vill inte sluta rinna pga. all pollen.. Förövrigt ser veckan ut så som att jag ska träna ikväll och imorgon kväll, ska först till far min så han får hjälpa mig med matten. Det är nationella i matte imorgon och på fredag, vilket gör mig en del nervös. Nästa vecka är det religion, vilket blir det sista nationella för hela nian. Sen har vi bara några få inlämningar och arbeten, sedan är nian och högstadiet slut. 
 
Har förövrigt min jacka på mig som jag köpte i London, så fick lite London-feels. En annan bra nyhet är att det äntligen är en till från Sverige som ska till Storbritannien! Blev helt till mig igår när jag såg att hon skrev i gruppen, så vi pratade av oss lite England tillsammans. Mailade även Sue, min kontaktperson, igår och frågade om det var en möjlighet att hon skulle ta emot en till utbytesstudent. Svaret på den frågan var ja, hon har plats för det och vill göra det. Det beror helt på hur många studenter Sue får. 
 
Från och med nu har jag också bestämt mig för att börja skriva på både engelska och svenska. Inte just detta inlägget, utan de kommande. Då Louisa läser bloggen min, sedan så skulle nog Sue och Dawn också göra det. Det är ju också ett bra tillfälle på att se hur engelskan förbättras under tiden. Något bra som Louisa sa igår är att man ska filma in en liten filmsnutt när man pratar engelska, för att sedan lyssna på det när man kommer hem och se hur språket utvecklats. Jag är så taggad och glad just nu, så vet inte vad jag ska ta mig till. Dock är det inte en himla bra dag idag, för jag är himla trött. 
 
Nu ska jag hoppas på att Dawn svarar och fortsätta med min litteraturhistoria om Tolstoj.
Ha en trevlig tisdag, vänner! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback