Låg uppdatering

Har uppdaterat himla dåligt på sistone, jag brukarju uppdatera när jag verkligen inte har något att säga. 
I helgen har jag varit på släktträff med massa släkt från Ystad och Lund, samt faster och kusiner från Schweiz och farmor och farfar. Vi har hållit hus i polkagrishemmet Gränna. Vi hade ju även en liten släktträff förra året, då i Ullared. Men dehär himla mysigt att träffa alla på en och samma gång då jag inte träffar dom så ofta. Vi har haft lite gosiga aktiviter, ätit middag och umgåtts har även testat på att göra polkagrisar, så nu är jag mätt på det. 
Det är lite tråkigt att veta att jag inte kommer träffa dom innan jag åker till England och att jag inte kommer kunna vara med på nästa års träff. Det är nyttigt att träffa släkt som man inte stöter på så ofta. Även om man får anstränga sig lite när man ska höra vad dom säger... När jag har vart med dom lite för länge så känner jag själv hur jag kan börja prata med lite dialekt. Får se hur det blir när jag åker neråt till Malmö på avreselägret. Förövrigt är Skåne himla mysigt, Sverige behöver Skåne. 

Med familjen så går det framåt, Carin säger att det finns relativt stor möjlighet att jag får familjen nu i veckan som kommer. Det är ju även maj nu, vad händer med tiden? Det går så himla snabbt, snart en knapp månad tills jag slutar nian. (Vilket betyder tårar och band som jag är onödigt kär i...) Sedan är det bara sommaren kvar, sedan är vi iväg. Mindre än fyra månader kvar och snart nere på tvåsiffrigt när det gäller dagar kvar. 
Jag har ett himla bra liv måste jag säga, om det ens är tillåtet att säga så nuförtiden. Jag är så himla glad att jag får åka på detta (stora) äventyr som jag faktiskt får åka på. Att mina föräldrar stöttar mig och tillåter mig att åka, jag är inte na sjutton år och jag ska inte få se dom på 10 månader. Jag är även himla glad för att jag valde den organisationen som jag åker med, känner mig trygg med dom. Så jag ger en liten eloge till Carin på INTO education. 

Samtidigt som jag är såhär glad, så har det blivit grönt ute! Mina lilla pollenallergi kanske inte uppskattats det så mycket som psyket mitt gör. Tänk vad ljus kan göra med ens humör. 
Tänkte även berätta om en intressant grej vi håller på med i skolan. Det är ju EU-val snart, så det är en grupp med 6 nior på skolan som har bjudit in Stenungsunds politiker för en EU-debatt för endast åttorna och niorna på våra skola. Så vi 6 ska då ta fram sakfrågor och hålla i debatten. Så mycket roligare än att sitta och svara på frågor i samhällskunskap. 

På tal om polkagrisar, så köpte jag faktiskt extra nu som jag ska skicka till värdfamiljen när jag får den. Polkagrisar är ju så svenskt som det kan bli. Den internationella uppmärksamhet är väl vid jul när man har sina candy canes i julgranen sin. 



En bild på min katt med tratt och en lite småhappy bild med Sanna får pryda detta inlägg. 

Vill även be om ursäkt för eventuella stavfel, jag sitter med min padda någonstans i en småländsk skog så har inte vart så uppmärksam. 

Ha trevlig söndag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback