Vad kommer jag egentligen sakna?

Jag har en förkärlek till listor, så då tänkte jag göra en lång hederlig lista på saker jag kommer sakna och inte sakna när jag är i England. 
 
Saker som kommer vara himla saknade:
  • Något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, är mina älskade hallon och saltlakrits dödskallar. Jag tror varenda svensk medborgare har smakat detta, och ja, ni är i godishimlen.
  • Sedan det traditionella djungelvrål, alltid gott. 
  • Min stora underbara jättemjuka säng. 
  • Min finaste katt i världen, Bosse. Sedan finaste hunden i världen, Bruno. Lasse däremot, är en äcklig katt som ingen älskar.
  • Min tränare på gymmet, Mark. Dels för att han kan pusha mig som ingen annan, sedan så är han grym på att lära ut boxning. 
  • Vattnet på Tjörn, det är alltid så kallt och gott. 
  • Kamilla, min moppe. Men när jag kommer hem har jag dock bara ett halvår kvar tills jag är 18, då ska jag köpa Katarina, min bil. 
  • Mitt jobb, låter kanske mesigt, men älskar mitt jobb. 
  • Min skola. Den skulle jag lämnat ändå, men kommer sakna hela omgivningen. Speciellt min Engelska- och religion/historia-lärare! Bästa lärarna på hela skolan. 
  • ICA-reklamerna, som tur var så prenumererar jag på dom på Youtube! 
 
Saker som kommer vara mindre saknade:
 
  • Västtrafik, jag fullständigt hatar dom alltid något problem hit och dit. 
  • Stenungsund över huvudtaget, hemskt samhäller. Fruktansvärt tråkigt också. 
  • Kommer defenetivt inte sakna all denna jäkla längtan som jag har till att åka. 
  • Melodifestivalen, får kolla den brittiska verisionen av den istället. Men svenska melodifestivalen är ju hemsk. 
  • Johan Falk/Beck/Wallander-söndagar på TV4. Uttjatat sedan 5 år tillbaka.
  • Svensk fotboll, det suger. 
  • Att jag gråter för att jag inte bor i samma land som One Direction. 
  • Högertrafiken, alltid kul med lite förändring till vänstertrafik. 
  • Lukten inne på statoil.
 
 
Sedan så kommer jag såklart sakna alla mina fina små vänner och familj. Tryggheten och känslan av hemma. Men förhoppningsvis så kan jag bo in mig rätt så snabbt där borta också. 
 
 
 
Trevlig onsdag vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback