Längtan

Det här med att bara ligga i sin säng innan man somnar, och inte tänka på något annat än att om ett år så är jag i England. Det tycker jag är himla onödigt, jag ligger sömnlös tills jag inte kan hålla uppe ögonen längre och tänker på detta, inte nog med det. Jag drömmer om det också. Detta visar dock att jag har gjort rätt val, att jag vill göra detta. Vilket i sig, ger mig en liten lungnande tanke. 
Jag följer ju som sagt bloggare som är i sitt utbytesland nu, i sin familj, och dom som åker samtidigt som lilla jag. Genom att läsa dessa, så känns det som att tiden går lite snabbare. Man vill bara att dom ska åka hem nu så att det kan bli ens egens tur, vilket är lite själviskt. Men det där med att åka, ger mig en sådan adrenalinkick. Jag vill gå upp, åka en brittisk buss till skolan, prata lite riktig engelska, vara med lite brittiska vänner och sedan vara lite brittisk själv och ta ett bad kanske. 
Igårkväll när jag inte kunde sova, satte jag upp x antan "milstolpar" inför min resa, som jag kan stryka över en för en tills jag åker. Tänk när jag står på one directions konsert den 13 juni, då har jag bara sommaren kvar i Sverige. Förresten, min sommar kommer bestå av jobb, jobb och lite mer jobb. Dels så ska lite av lönen betala mitt utbytesår, sedan vill jag ha lite egna pengar som jag kan leka med under tiden. Inte bara vara beroende av mamma och pappa.
Iallafall, efter jag har jobbat, så ska jag ju ha min avskedsfest. Detta är en jobbig punkt för mig, för jag vet inte vad jag ska bjuda på för mat. Sedan på flygplatsen, vilka ska hänga med och släppa av mig? Mamma och pappa såklart, och Christian, farmor och farfar. Men ska jag ha några fler? Anthon, My, Thomas? Ja... Ingen vet. 
 
 
The thing with just lying in bed before you go to sleep, and you can't stop thinking about that a year from now, I'm going to be in England. I think it's just so unnecessary, I'm lying here, sleepless until I can't keep my eyes open anymore and think about my future year. And like that wasn't enough, I'm dreaming about it too. But, this clearly shows that I've made the right decesion, that I really want to do this. Which makes me feel calm. 
Like I've said before, I follow some people who is in their country now, in her hostfamily, and also them who go the same year as me. When I reed the blogs, it feels like the time goes just a little bit faster. I almost wish that they can just go home now so it can be my turn. But it's a little bit selfish. But it just gives me such a rush, to go away. I want to wake up, go with a british bus to school, talk some proper english, be with some british friends and then be a little bit british myself and maybe go and take a bath. 
Last night, when I couldn't sleep, I wrote down some things that's going to happend during the year, before I'm heading off to England. Then I can just score out the things that I've already done. Like when I'm at One Directions show the 13th of June, I only have the summer left in Sweden. 
I'm going to spend my summer with work, work and a little bit more work. A bit of my salary, I'm going to pay the bills with and then I also want some of my own money that I can do whatever I want with. I don't want to be dependent of mum and dad. 
Anyways, after I've worked my but off, I'm going to have my 'Go away party'. This is a quite difficult part for me, because I don't know which food I'm going to serve. And then, at the airport, who's going to be with med to drop me off? Mum and dad ofcourse, and Christian, grandma and grandpa. But anyone else? Anthon, My, Thomas? Well, nobody knows. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback